Är detta okej?



Är detta okej? Ska det verkligen vara såhär?
Hur kan dom som föder upp grisarna leva med sig själva? Jag skulle ta livet av mig om det var jag som hade gjort såhär.
Dom som tagit hand om djuren, varit med om att döda dom, osv. Borde seriöst låsas in, och behandlas lika illa! Sitta i ett litet rum, får skita på golvet, få någon torr bröd bit och dricka vatten som är på de äckliga golvet.
Jag tycker inte dom ska dö, eller något. För då får dom komma lindrigt ifrån de dom har gjort, dom ska känna på de djuren har fått känna!
Grisar, kor.. Ja, alla djur faktiskt har ju ett liv. Dyrare att ta hand om dom på ett bra sätt antar jag? Men att vi äter djur som behandlas såhär känns hemskt! Jag kan självklart inte prata för alla här, men alla borde tycka det är hemskt iallafall? Annars har man inget hjärta enligt mig.
När man sitter där och äter, har köttet på sin tallrik då tänker man inte. Man bryr sig inte hur djuren har mått, hur dom dödades, osv. Dom har blivit så illa behandlade, sen sitter vi och äter dom!
Dessa stackars grisar kan ju egentligen vara glada att dom fick dö, för att dom plågades så mycket, att dom äntligen kom ifrån de.
Men de djur som har fått gå fritt, leva ett bra liv. Sen att dom dödar dom på ett bra sätt, inte äcklig, att dom inte lider. Sen kan jag tycka det är okej att äta tror jag på ett sätt, men samtidigt är det ju fortfarande ett liv. Det är svårt det här. Men att dom ska behandlas såhär. NEJ!

Jag gillar inte kött speciellt mycket dock. Gillar kyckling och fisk. De andra kan jag leva utan.
Så därför ska jag faktiskt bli vegitarian tror jag. Efter att ha sett detta vill jag inte äta dom stackars djuren längre, jag vill inte känna mig så hemsk och njuta av maten när dom har haft ett sånt liv.

OBS! HEMSKA BILDER!
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6179007.ab

Din åsikt tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0