De vegetariska valen!

 

Över en veckasen jag bestämde mig för att bli vegetarian, och dessa två saker är det jag provat hittills.
Färs och korvar, gott båda två faktiskt!
Färsen smakar nästan precis som köttfärs, och korvarna smakade rätt varnligt dom med.
Visst är det dyrare, men känns skönt att kunna äta massa gott och ha kvar mitt samvete!

Förstår faktiskt inte ens hur man har kunnat äta riktig korv, vet ni vad som finns i dom egentligen?
Satt och åt Denniskorvar för någon månadsen, när jag var inne på den andra började jag läsa innehållsförteckningen på dom, och ja! Jag slängde korvarna och spottade ut det jag hade i munnen, usch! Riktigt svinigt. (Svingit, gris.. NÖFF! Komiskt va? Usch, jag har dålig humor.)


Din åsikt tack!
Postat av: Sara

SVAR: Nu i höst ska jag börja ta studielån, nervöst! Men har bara ett år kvar i skolan så behöver inte låna så mycket. Sen får man ju studiebidrag med. det täcker nästan hela hyran. :) har jag tur kommer jag kunna jobba lite med, så kanske jag kan betala av studieskulden snabbare. :)

2010-08-13 @ 13:38:45
URL: http://helgur.blogg.se/
Postat av: saga

Fast böner, linser och sådant är billigare än kött. Sen är det godare med.

2010-08-22 @ 17:56:11
URL: http://dadooron-ron.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0