Bara för att jag är gay, är jag sepciell.

Jag förstår verkligen inte en sak.. Tittar man runt på bilddagboken, bloggar, helgon, mm så oftast alla som är gay skriver det i sin presentation.
Varför? Varför skriva det? Varför är det så viktigt att ALLA vet om det? Räcker det inte med vänner, familj och bekanta vet det? Dom som faktiskt har med det att göra liksom. Frågar någon "Asså.. Är du gay?" Självklart säger man sanningen då om någon frågar. Men innan det, varför berätta det överallt?

Jag skriver ju knappast "Hej jag heter Kajsa och bor i småland. Lever även mitt liv som hetrosexuell." Varför berättar jag inte det? Jo, för att det är helt ointressant!

Och det är lika vanligt med homosexuella och bisexuella nuförtiden som hetrosexuella, så det är inget speciellt med det. Du är inte mer speciell bara för att du är gay, bara för du kom ut ur garderoben.
Alla borde fan behöva komma ut nu, eftersom det är så vanligt så behöver man inte ta för givet att om ingen säger något annat är den hetrosexuell.
Folk födds som nollsexuella just nu. Kanske borde till och med jag berätta för mamma?
"Jo.. Mamma... Jag har något att berätta, vet inte riktigt hur jag ska säga det.. Men jag är hetrosexuell. Hoppas verkligen du älskar mig lika mycket som innan du visste det!"

Varför göra något så vanligt till något så stort?

Din åsikt tack!
Postat av: Kasia

SV: Tack! :)



Ja jag tycker också det är lite konstigt att man måste skylta om sin läggning. Igår såg jag något väldigt konstigt i tidningen. En artikel hade som rubrik "Heterosexuell mamma stödjer sin dotter i nykterhets kampen" eller något liknande. Liksom vafan spelar det för roll om mamman är heterosexuell eller inte??

2010-07-31 @ 22:55:53
URL: http://kasia.webblogg.se/
Postat av: lina

håller helt med.



sv: mysigt! kollat på family guy maraton, haha :D

2010-07-31 @ 23:10:35
URL: http://linaekarlssons.blogg.se/
Postat av: malins blogg - downsyndrombarn

ahha man gör det för uppmärksamhet.. :)

2010-07-31 @ 23:29:49
URL: http://mongomalin.full.nu
Postat av: E M M A

sv: Så bra, jo jag mår bra :P

haft en bra lördag? :)

2010-08-01 @ 00:19:27
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: pimpXprincess

Jag håller faktiskt med dig, det är lite överdrivet!



Svar: Aj, det lät inte bra :/ och piercaren lät inte bra han heller.



Det gör du nog :)

2010-08-01 @ 01:22:45
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0