Detta visste ni (nog) inte om mig..

Jag tänker för mycket. Och då menar jag verkligen för mycket.. Det får mig att må dåligt, inte komma över saker och bli frånvarande ibland. Det gör även att jag förstorar upp saker himla lätt.

När jag bodde hemma hade jag rum i källaren, och jag älskade det! Men.. Jag fick inte vara kvar där nere för jag stängde in mig, det var alltid mörkt där, enda gångerna jag gick upp var för att äta och då hängde även maten ner för det mesta.

Jag känner mig mobbad. När man tittar runt på facebook, bloggar mm och ser att alla i min ålder festar, åker utomlands, har pojkvän/flickvän så börjar jag må himla dåligt eftersom jag inte gör någoting av detdär.
Men jag mår inte dåligt av att inte göra det, jag älskar att sitta hemma själv. Titta tv, chatta, läsa, skriva, att bara vara helt enkelt. Men just när jag ser sånt, känner jag mig dålig, mobbad och så himla ensam.

Jag gråter himla lätt. Har alltid haft lätt för att gråta, men senaste året har det blivit värre. Jag kan börja gråta när jag tittar på tex Hannah montana på Disney Channel, vilket är helt sjukt!

Jag har socialfobi. Dock har det blivit mycket bättre, har gjort stora framsteg då jag vågat ringa samtal själv, går till af själv, soc själv mm. Men jag är fortfarande himla rädd och vågar inte gå och handla själv tex.

Jag älskar gammal musik. Asså, den musiken man växte upp med. Smurfarna, markoolio, drömhus, caramell mm.
Kan sitta och lyssna på det i flera timmar och verkligen få upp en massa minnen. Och jag kan fortfarande alla texter även om vissa av låtarna är såna jag inte hört på flera år.

Kuddarna i min säng måste ligga lika hela tiden! Har 4 st, och dom ska alltid ligga på ett visst sätt. Alltid vilka som ska ligga underst och vilka som ska ligga överst, och självklart vilka av dom som ska vara på vänster sidan och höger sidan.

Jag sover fortfarande med mitt gosedjur. Har haft henne sen jag var liten, typ 4 år eller något. Och även om jag ska sova hos mormor en natt bara så följer hon med.. Kom bara på en kväll när jag var hos mamma att jag nog skulle stanna och sova där efter som Alice var med, men självklart fick jag åka och hämta Stampelina, så heter hon. Mitt gosedjur.

Jag får lätt dåligt samvete. Frågar mamma om jag ska med och handla tex, men inte har lust så får jag beslutångest vad jag ska göra. Hänger jag med mår jag dåligt för jag inte ville, men gör jag det inte börjar jag gråta och vet inte vart jag ska ta vägen.

Det känns som att jag har svikit min katt. Han är kvar hos mamma, och jag har växt upp med honom. Så känns som att jag verkligen sviker när jag lämnade honom. Jag hade inga syskon, så jag lekte med honom när jag var liten, alltid mig han sov hos, jag som gosade med honom. Ringt till mamma många kvällar och varit jätte ledsen för jag har så dåligt samvete över det.

Jag kan inte dricka mjölk utan att äta. Egentligen älskar jag mjölk! Men jag måste äta om jag ska kunna dricka det, att bara ta ett glasmjölk går inte då jag tycker det smakar himla äckligt och jag börjar må illa.

Jag vågar aldrig erkänna att jag faktiskt har bra egenskaper. Skulle aldrig i hela världen fåför mig att säga till någon något bra om mig själv, aldrig aldrig aldrig. Det går bara inte. Pratar jag med andra som frågar hur jag är så är det aldrig något bra som kommer påtal. Skulle aldrig kunna säga att jag är snäll, duktig på vissa saker, rolig eller något.

Jag har alltid haft dåligt självförtoende, de enda gångerna jag gillat mitt utseende är när jag har hade piercing och haft håret färgat i svart eller rött. När jag ser ut sådär, så tycker jag faktiskt att jag är himla söt!
När jag är blond och inga piercingar som nu, hatar jag verkligen mitt utseende.

Jag jämför mig med alla. Tex, Men han har körkort och jobb. Vi är lika gamla, jag har ingenting av det. Hur kass är inte jag då? Jag fick bara G i svenska, hon fick MVG är jag så trög? Ja, ni vet allt sånt.


Din åsikt tack!
Postat av: Malin

hejsan :D

Jag gillar också gammal musik, men kanske lite ädre än vad du tänkte då men iallafall, så tycker jag att du har en fin blogg,:D

2010-07-30 @ 20:55:13
URL: http://malinlandins.blogg.se/
Postat av: malins blogg - fotoblogg

samma för mig med mjölken ;p

2010-07-30 @ 21:14:08
URL: http://mongomalin.full.nu
Postat av: rebecca

svar: aa jag har en dubbelsäng.

men båda vill ligga på samma sida av sängen hela tiden :o ,

så antingen sover ena och då är den andra vaken hela tiden typ , HAHA !!

2010-07-30 @ 21:19:54
URL: http://rebeccahg.blogg.se/
Postat av: sanha

lägg in bild på stampelina? :D

2010-07-30 @ 21:27:26
URL: http://leookungen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det låter inge vidare det där. Hur kommer det sig att du inte färgar håret och har piercingar nu, om du tyckte att du trivdes bättre i det? Ditt liv kommer säkert att reda ut sig det också. Det är lätt att jämföra sig med andra, men också lätt att glömma bort att det bara är ytan på dem du ser. Ytan visar inte hur de mår, vad de känner och tänker. De kanske är bra på svenska eller vad det nu kan vara, men det betyder inte att de är lyckligare eller har ett bättre liv än du. Den enda som kan ta tag i ditt liv är du själv. Och allt handlar egentligen om sättet att tänka. Positiva tankar föder faktiskt fler positiva tankar. Istället för att tänka på vad du är dålig på kanske du ska fokusera på sånt du faktiskt kan. Vsd kan du? Även om det inte ens är något du är bra på. Du kan ju uppenbarligen skriva bättre än många andra. Det är något du bör värdesätta. Och tyvärr är det också så att man bara blir mer trött, nere och förslappad av att sitta inne. Jag vet att det är skönt att göra det, jag är sån själv. Men jag vet också hur bra jag mår efter jag väl tar tag i något. Endorfiner you know. Hjärnans alldeles egna drog. Jaja, ryck upp dig säger jag bara i alla fall. Bara du kan se till att du får ett fint och trevligt liv. Letar man fel hittar man inget annat.

2010-07-30 @ 21:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0