The Boy in the Striped Pyjamas !

Pojken i randig pyjamas!

Handling: Under andra världskriget tvingas åttaårige Bruno att flytta från vännerna och tryggheten i Berlin till "landet", där hans far är befälhavare över ett koncentrationsläger. Detta håller familjen dock hemligt för Bruno, som på egen hand upptäcker sina nya omgivningar. Här lär han känna Shmuel, en jämngammal judisk pojke som är fånge på lägret och en vänskap uppstår mellan pojkarna.

Åsikt: Jag gillar den verkligen! Dock kunde den göra att man blir mer rörd. En film man verkligen ska gråta till, men kom det några tårar? NEJ! Och då är jag faktiskt även himla känslig och gråter till de flesta filmer.
Men filmen var riktigt hemsk, att lära en 8åring att Judar är dåliga, inte är människor mm är verkligen hemskt!
Och så var pojken så himla söt med, och han förstod ju ingenting. Han undrade bara varför dom på blondgården hade pyjamas på sig.
Sen ett till + var en snygging som var med, Rupert Friend heter han. Tror inte jag sett någon film han varit med i innan, men mums!

Betyg:

Och självklart måste jag slänga upp en bild på han som var snygg med.
Där ser han dock inte så snygg ut, men han var verkligen mums! En riktig badboy!


Din åsikt tack!
Postat av: josefine

ååh den verkar så himla bra! måste verkligen se den!

2010-07-13 @ 10:03:53
URL: http://josefinegren.blogg.se/
Postat av: Fiona

Jag läste boken, den var riktigt bra! Vad ska du göra idag? :)

2010-07-14 @ 16:12:23
URL: http://lovefiona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0