Hade ni en bra midsommar?

Hur var er midsommar? Min var bättre än vad jag trodde den skulle bli, och myggen skötte sig bättre än jag hade trott med. Tummen upp för det!

Var iallafall hos mormor igår, från klockan 10 till 5. Vi åt sill och potatis såklart, mums! Badade (När vi var där nere så kom mormor och hälsade på en runda, så sa mamma att hon trodde tårtan mormor gjorde skulle vara nu på eftermiddagen men jag sa att den var mot kvällen. Hon var sugen på de och blev besviken och sa de till mormor. Och gissa vem som gick hem igen och efter ungefär 20 min kom med bilen och hade gjort en ny tårta? JO, MORMOR! Hur gullig får man vara? Tårta vid sjön var sjukt gott efter jag hade badat i ungefär en timme.), åt en massa jordgubbar, gjorde en midsommarkrans och hade det bara himla bra.
Mot kvällen, vid 5 tiden med andra ord så körde vi hem till min mammas syster för att fortsätta midsommaren där med grillning, tävlingar, prat och tårta. Trevligt trevligt, och förresten så hade jag alla rätt på tipsrunda, hur grym är inte jag? ;)

Hade tänkt att skriva lite mer om vår roliga 5kamp och hur det gick senare, för nu ska jag göra mig iordning lite.
Sen ska jag och mamma åka hem till mormor igen.
Där blir det åka ut med båten och fiska, jag älskar verkligen det! Så mysigt, rofyllt och spännande om man lyckas få en. Och vi slår alltid vad om vem som lyckas dra upp den första, pengar att tjäna där gottfolk! ;)

Har vi vädret på vår sida blir det även bad, solning och flyta runt på en luftmadrass i sjön i ett antal timmar. Härligt va?

Din åsikt tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0