Inte så välkommen?

Jag ska som sagt börja praktisera i Växjö. Vi fick fixa platsen själva, så skulle jag få ett busskort för att komma dit.
Mamma behövde hjälp med en sak, så någon sa att hon skulle prata med kuratorn på skolan, (En kärring som är riktigt jävla dum i huvudet, men mamma tyckte jag var tvungen att ge henne en ny chans.)
Allt hon säger är typ "Har Kajsa inte varit i skolan innan så behöver hon inte göra något nu heller, så jag skriver ut henne från skolan helt enkelt" ungefär något sånt, och hon vet ingenting. Har träffat henne en gång, för 2 årsen. Så tycker inte hon ska yttra sig om var jag gjort och inte gjort när hon inte varit inblandad i det.
Mamma ringde någonstans och dom sa att vi borde anmäla henne, och önska verkligen jag gjorde det. Men nu har de dock gått någon vecka, kanske inte går nu?
Fick hem ett brev iallafall av henne, där de var att ja ska skriva under att jag skriver ut mig från skolan.

Sen har vi skitit i henne ju, för jag ska praktisera.. Så idag ringde mamma läraren på IV för att ja skulle få busskort eftersom jag börjar på onsdag, och vad händer? Han kan inte ge mig ett.. De går inte. De får jag ta genom min psykolog, som inte har ett skit med skolan att göra! Seriöst, vad är de för fel på folk?
Jag vill skriva ut mig nu, aldrig velat vara inskriven, men behövt mitt studiebidrag.

Jag blir bara så trött... Vi har fixat praktikplats, vi har ringt, vi har varit där och träffat dom osv.
Och nu får man inte hjälp med ett busskort som dom lova. Idiotiska skola!
Näst nästa vecka så ska Karin och jag ta och ringa och titta vad som gäller om jag går till arbetsförmedlingen. Med pengar, jobb osv. Vilket kommer vara bra.

Ett problem bara, jag får inte skriva ut mig från skolan för mamma nu.. Måste vara kvar till sommarlovet.

Din åsikt tack!
Postat av: Saga

haha, så kul att läsa ;-) super snygg design du har!

2010-03-05 @ 12:59:37
URL: http://spotlight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0