Filmtips!

The Hot Chick.

 

Handling: 17-åriga Jessica Spencer är just så odräglig, som bara pluggets populäraste tjej kan vara. Hon är snygg, smart och dejtar killen alla vill ha. Men en morgon får hon sitt livs chock - en förbannelse har förvandlat henne till en sluskig 30-årig man. Medan Jessica får en omtumlande inblick i grabbarnas värld, börjar en vild jakt mot tiden för att hitta ett sätt att häva förbannelsen. Jessica har nämligen bestämt sig för att vinna skolans cheerleadertävling och ta tillbaka sin snygge pojkvän. Något som lär bli svårt så länge hon är fångad i en medelålders manskropp.

 

Åsikt: En såndär till film som är som alla andra komedier ni vet. Men jag gillade den iallafall!
Hade sina roliga stunder faktiskt, även om det var få ibland.

 

Betyg:

 

Thirteen Gosts.


Handlning: Arthur Kriticos och hans två barn Kathy och Bobby har förlorat allt utom varandra. Jean, Arthurs fru och barnens mamma, omkom i en brand när även deras hus brann ned. De är hemlösa till den dagen då Arthur ärver ett märkligt hus av sin mystiske excentriske farbror Cyrus. Huset som är byggt av glas och stål, är en högmodern teknologisk fästning och Arthur och barnen tror knappt det är sant att de har fått ett så fantastiskt hem. Vad de ännu inte vet är att huset ruvar på en mörk hemlighet...

Åsikt: Vad ska man säga? En skräckfilm skulle det vara. Den var roligare än många komedier! Jag har inte skrattat sådär mycket åt en film på länge kan jag säga! Så jävla kass var den. Men vill ni ha ett gott skratt och bli på bra humör? SE DEN! Vill ni bli skrämda? SE DEN INTE!

Betyg:

 

Cry-Baby.

Handling: Brylcremeshårdingen Cry-Baby har förmågan att kunna klämma fram en tår och på så sätt få tjejerna i extas. Hans närmaste vänner är ett gäng riktiga tuffingar.

Åsikt: JAG ÄLSKAR FILMEN! Året, musiken, kläderna.. Älskar ungarna som är med, dom är så coola! haha. Vet faktiskt inte vad jag ska säga. Men en sak, Depp har gjort det igen! Och MUMS! Hur het kan man vara?

Några låtar som är med, njut!



Betyg:


Din åsikt tack!
Postat av: m a t i l d a

Jättesöt blogg du har.

Hoppas verkligen att du har haft en bra lördag :)



rikigt bra filmtips :)

2010-05-08 @ 21:46:17
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: Claudia;)

sv; jaadu, de e e aldrig kul:/

fin blogg btw;D

2010-05-08 @ 22:15:03
URL: http://cajso.blogg.se/
Postat av: Louise

Åhh, Crybaby, hur många gånger har man inte suttit och dreglat till den en regnig dag!? Love it, en av mina absoluta favoritfilmer.. Fast jag tycker det är roligt att hennes tuttar står rakt upp fast hon ligger ner på bilden xD

2010-05-09 @ 13:04:08
URL: http://louisette.blogg.se/
Postat av: simone

men åh, thirteen ghosts ger mig sysningar, filmen i sig kunde faktiskt varit rätt bra, men nja :p

2010-05-11 @ 09:55:43
URL: http://fattybom.se
Postat av: Louise

Sv: Haha menar du Hatchetface/Vassnäsan? Jag tycker hon är ganska härlig ;D Hon bryr sig liksom inte hur hon ser ut.

2010-05-14 @ 10:30:15
URL: http://louisette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0