11 September!

Finaste låten som är ett minne av den dagen enligt mig.
Hur den lilla flickan sjunger om sin pappa hon förlorade.
Gråter varje gång jag hör den.



Idag är det 11 September, 9 årsen när det hemska med World Trade Centers hände.
2 762 st dog av de 17 400 som befann sig där inne och många av dom gick inte att identifiera. (står det på wikipedia)

Minns ni den dagen?
Jag var bara 10 år då men jag minns hur mycket prat det var i skolan, allt i radio och på nyheterna.
Något av det hemskaste som hänt världen enligt mig.


Det finns en film, Flight 93 som handlar om ett av dedär 4 planen som kapades.
Målet var antagligen att störta i Capitol Hill eller Vita Huset, men det var det enda planet som inte kom dit det skulle.
Passagerarna försökte ta över planet men misslyckades med just det, men man kan väl samtidigt säga att dom lyckades då dom räddade 100tals människor från att dö.
Enligt en källa kraschade kaparna planet frivilligt innan passagerarna kommit in i cockpiten, troligen för att de hellre ville krascha planet än låta passagerarna ta kontrollen över det.
Planet störtade sedan nära Shanksville, Pennsylvania.

Filmen är himla hemsk, hur dom stiger på och inte har någon aning om vad som kommer hända. Alla gråt, hur dom ringer hem till sina nära och kära och tar farväl.
Har ni sett den? om inte, gör det!
Den säger så himla mycket och är riktigt bra även fast det handlar om något så hemskt och sorgligt.

Det passagerarna gjorde var himla stort, dom visste hela tiden att dom antagligen inte kommer klara sig. Men kämpade för att fler inte skulle dö.


Din åsikt tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0