Tänk att en liten sak kan betyda så mycket.

Nu är klockan 2 och jag ska stänga av datorn, snart ska vi gå till familjen Franzén där julen ska firas! :)

Har precis sminkat mig och så. Ska packa väskan nu med kamera och lite sånt, sen är det väl bara att ge sig av.
Det är inte så långt att gå, men känns hemskt att behöva ut i detta vädret iallafall.

Det var ju somsagt en tant här och åt lutfisk, hon har inga barn eller man så hon är helt ensam i jul. Mamma har hjälpt henne och handlat, klippt gräs någon gång, kört till vårdcentralen, hämtar post och nu även hjälpt henne att sälja huset och få en lägenhet.
Tycker det är så sorgligt att hon ska vara själv hela kvällen men mår lite bättre nu efter att hon varit här.
Mamma hade gjort lutfisk och hon är så liten och smal och gammal men hon tog till och med mat en gång till för det var så gott! Och självklart fick hon hem mat med som hon kan äta imorgon, och man såg hur glad hon var.
Mamma hade även fixat en julklapp, en påse med lite smått och gott som hon fick efter mamma hjälpt henne in med.
Och hon började gråta för hon blev så glad och sa "Jag trodde verkligen inte jag skulle få komma hemifrån på julen. Och nu får jag även en julklapp!".
Känns så bra att en sån liten sak kanske gör hela hennes jul, att de finns någon som bryr sig om henne iallafall.

Din åsikt tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0