Filmer som setts senaste tiden.

Handling: Georgia är fjorton år gammal och bor med snokande föräldrar som inte förstår henne, en irriterande treårig syster - och hon måste bära en basker när hon är i skolan. Hon vill hellre vara blond, ha en mindre näsa och en pojkvän.

Min åsikt: Jag gillar den! En såndär mysig film man ska se med någon tjejkompis och äta massa godis, haha! Men självklart är den som "alla andra" såna filmer. "Hej jag är ful och töntig och vill ha den killen som aldrig tittat på mig ens, och skolans snyggaste tjej står ivägen..." Ja, ni fattar. Men trevligt med såna filmer ibland.

Betyg:

 


 

 

Handling: Diskbänksdrama om bångstyriga 15-åringen Mia, som slåss, dansar i rivningshus och försöker sno en häst. När mamma skaffar en ny snygg kille blir allt bara än mer komplicerat.

Min åsikt: Ja.. Jag gillade den på ett sätt, vet inte vilket dock. Men den var även himla långtråkig. Men sevärd iallafall, dock inget jag skulle tänka mig att se flera gånger än en.

Betyg:

 


 

 

Handling: En kvinna tycker sig se sin försvunna son på en buss som kör förbi och beger sig därför till ön El Hierrro där han senast sågs för sex månader sedan innan han försvann.

Min åsikt: Jag gillar denna typen av film, och blev förvånad mot slutet. Hade faktiskt inte listat ut hur det låg till. Så tror man må tänka lite om man ska veta slutet innan det kommer. Men gillade den! Lite små tråkig ibland, och kunde gjorts bättre på vissa saker, annars kanon!

Betyg:

 


 

 

Handling: Kirk Kettner är i tjugoårsåldern och arbetar som säkerhetsvakt på flygplatsen i Pittsburgh. Han hänger fortfarande mest med sina gymnasiepolare samt arbetskamraterna Jack, Stainer och Devon. Samtidigt drömmer han om att få tillbaks sitt ex, Marnie som dock gått vidare för länge sedan. Kirk verkar ha nöjt sig med att upprätthålla detta status quo i livet – tills den dag Molly svischar igenom hans säkerhetskontroll och glömmer sin mobiltelefon.
Molly är smart, sofistikerad – och sagolikt snygg. I en annan liga än Kirk, helt enkelt. När Kirk är vänlig nog att söka upp Molly och återlämna hennes telefon erbjuder hon sig att återgälda honom med ett par hockeybiljetter. Han accepterar, utan att för en sekund tänka att han just blivit utbjuden på en date av sin drömtjej.


Min åsikt: Som alla andra komedier? Finns inget speciellt att säga precis.. Tråkig kväll? Ett sätt att skratta lite då och då.

Betyg:

 


 

 

Handling: Det är helg och fem olydiga och sinsemellan mycket olika elever får som straff skriva en uppsats under en hel dag i ett och samma rum. Visst lät det himla intressant? haha!

Min åsikt: Att en hel film kan vara rolig och inte bli tråkig som utspelar sig i samma rum nästan hela tiden är helt sjukt. Tror det är en film man antingen älskar eller hatar.

Betyg:

 


 

 

Handling: En amerikansk flicka på semester i Italien finner ett obesvarat "brev till Julia" - ett av tusentals brev som lämnats kvar på den fiktiva älskarens gård i Verona, som normalt besvaras av "Julias sekreterare" - och hon beger sig ut för att finna de älskande som nämns i skrivelsen.

Min åsikt:
Man förstod ju var som skulle hända såklart. Det är en kärleksfilm, vad kan sluta fel liksom? Men samtidigt så himla vackert och mysigt, att få svar på något man glömt sen länge och hur kärleken sätter nya spår. Såndär tanke "Åh, tänk om sånt kunde hända i verkligheten". Äkta kärlek.
Men det där gulliga var dock det enda som höll upp filmen.

Betyg:

 


 

 

Handling: Filmen handlar om en man som förlorade hela sin familj under terrorattacken i New York den 11 september. Han stöter ihop med en gammal rumskompis från college och det verkar som deras återupptäckta vänskap kan hjälpa honom att sakta återhämta sig från sin stora sorg.

Min åsikt:
Hade höga förväntningar eftersom många skrivit att den var jättebra, en film som stannar kvar i hjärtat mm. Men nej, icke! Jag gillade den inte, visst hade sina små stunder som var lite bra (där med det "höga" betyget.)
Tråkig, ointressant och inge speciellt. Visst, sorgligt att han förlorat sin familj men och?

Betyg:

 


 

 

Handling: Berättelsen om en kvinna som tar saker i egna händer för att göra sitt liv mer drägligt. Hon kidnappar sin egen son och flyr från sin make till ett bättre och rikare liv.

Min åsikt: Ojoj, det var inte mycket att hurra för precis. Fåtal bra saker, annars himla långtråkig.

Betyg:

 


 

 

Handling: Vid gränsen mellan USA och Kanada, nära ett Mohawk-reservat mellan New York och Quebec, är smuggling ett sätt för vanliga människor med minimilön att få extra pengar. Två kvinnor tvingas på grund av desperata omständigheter smuggla över gränsen via den frusna floden St. Lawrence.

Min åsikt: Dålig, dålig, dålig.. Sa jag dålig?
Och i handlingen står det att dom tvingas smuggla, va? Ser ut som att dom gör det rätt självmant.. Fast tvingar sig själva att göra de för de behöver pengar, ja.

Betyg:

 


 

 

Handling: Eugene Simonet är lärare i samhällskunskap, han lever ett inrutat liv och är något av en pedant. Arlene McKinney är en ensamstående mor som bor med sin tolvårige son Trevor i ett fattigt område. Hon dubbelarbetar för att förbättra sitt och sonens liv. Trevor går i Simonets klass. En dag får han och de andra eleverna ett uppdrag av sin lärare, nämligen att försöka förändra något till det bättre i den närmaste omgivningen.

Min åsikt: JAG ÄLSKAR DEN!♥ Så sjukt fin film. Att se hur den lillapojken tar sin läxa de fick av läraren på största allvar, nämligen att förändra världen. Han kommer på en jättesmart idé och man funderar själv på om man skulle prova det. Tror verkligen det skulle förändra världen.
En film som alla borde se, som borde visas i skolan som får en att tänka efter.
En film som går rakt in i hjärtat.

Betyg:

 


 

 


Varför är tjejen med fåren med på bilden?
Hon finns ju inte med i denna film..


Handling:
En av leksakers värsta farhågor är saker och händelser som förhindrar att någon leker med dem. Den allra värsta farhågan är dock att bli ifrånväxt, att bli bortglömd... Woody, Buzz Lightyear och resten av Andys gamla leksaker oroar sig över vad som kommer att hända när Andy snart lämnar sitt barndomshem för college.

Min åsikt: Bästa filmerna av dom helt klart! Så roligt att det kom en film till, det är ju hela 11 årsen Toy Story 2 kom!
Men filmen är ju så hemsk med, jag blir rädd att mina leksaker känner samma sak, att dom är olyckliga nu. Ja, jag är mesig som fan.. Men tänk om...?
Och Teddy i filmen skrämde mig, jag var helt ärligt rädd.
Sen blev det ju även en massa tårar i slutet såklart.
Måste se alla 3 filmer någon gång på samma kväll, härligt!

Betyg:

Din åsikt tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0