Skavsår mellan tårna!

Nu är jag hemma efter en sjukt långpromenad som slutade med mat hos mamma.
Vet inte riktigt hur lång rundan var, men typ massa omvägar för att komma till andra sidan av Älmhult, och när vi var där kände jag hur mina fötter inte orkade mer! Hade ont mellan tårna och på trampdynorna, och vad får man höra av Carro? "Äsch, nu ska vi bara till andra sidan av Älmhult ju" Och ja, Älmhult är inte så stort, men jag är tjock och otränad, det var en jobbig runda för mig. haha!

När vi kom hem till mamma åt vi och tittade på tv, och när vi ätit upp säger Carro att hon ska ut och springa en runda med! förstår inte hur man orkar.. Önskar dock att jag med orkade såklart, men denna rundan har tagit död på mig och lär ta en månad innan jag orkar igen, haha.

Men nu är jag hemma iallafall.. (Och där rev min katt ner min högtalare) Ska ta och se om jag lyckas göra ett schema i photoshop eller bara en lista. Töntigt, ja visst!
Men ska sätta upp lite "regler" och sånt här hemma så jag klarar av vardagen bättre och inte har en stökig lägenhet!
Typ alltid diska efter varje gång man äter, inte slänga saker på golvet, städa hela lägenheten en gång i veckan, alltså dammsuga, toa, kök, skura, dammtorka osv.. Tror det funkar bättre om jag har bestämda dagar för vissa saker så jag inte drar ut på det hela tiden.

Din åsikt tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0